Tre bästa hälsotipsen för din lunchbreak

Home/Kost och Hälsa/Tre bästa hälsotipsen för din lunchbreak
  • tre-basta-halsotipsen

De tre bästa hälsotipsen- så fixar du din lunchbreak

De tre bästa hälsotipsen intervjuar Lilian Druve mig om i videon.  Lilian är också är med och leder en internetutmaning för kvinnor. som jag gått med i. Det handlar om att göra livevideos på Facebook. Det var min tur att få pröva det smarta live-verktyget BeLive.tv . I intervjun får kommer du få tips på de bästa hälsotipsen för din lunchbreak.

I videon berättar jag tre smarta hälsotips som du kan göra på din lunchbreak.

Så här delar jag in de tre bästa hälsotipsen

  1. Den första är att göra en aktivitet och förslagsvis kan du göra” plankan” som inte tar så lång tid. Börja med att köra 30 sekunder om du är ovan och öka på dag för dag. Har du problem med rygg kan du ställa dig på knäna  för att avlasta lite. Ta tid och gör detta varje dag.
  2. Den andra är att du ska hinna med att äta något. Det får du anpassa själv efter dina egna behov men försök att äta hemlagat och ha själv kolla på vad du äter. Försök att äta ekologiskt och närodlat . Själv tar jag en shake ibland om jag inte har så mycket tid men se alltid till att du har något att äta så du inte står utan ditt energiintag på dagen.
  3. Den tredje föreslår jag att du tar en stund av enkel meditation där du sätter dig ned på stol och sitter avslappnat. Fokusera blicken på en punkt, en boll eller något du kan fästa blicken på.  Andas samtidigt lugnt genom att andas in 5 sekunder och ut 5 sekunder. Det får dig att komma ned i varv och återhämta dig och ladda på nytt.

På min Facebooksida kan du följa mina Livesändningar som handlar om lite olika saker som berör din hälsa och hur du kan hitta dina egna redskap för att ta hand om dig på bästa sätt.

Lyssna gärna på livevideon och kommentera gärna

Här hittar du flera tips för din hälsa

 

Ha en fin dag!

Din hälsocoach på nätet

Susanne

About the Author: